본문 바로가기

공지사항

미래캠퍼스 코로나19 특별장학금(일반) 신청 안내/MIRAE Campus COVID-19 Special Scholarship Application Guidelines(1/11~1/29) 2021.01.08

미래캠퍼스 코로나19 특별장학금(일반) 신청 안내


미래캠퍼스에서는 코로나19로 인한 학업에 어려움을 겪은 학생들을 위해 다음과 같이 코로나19 특별장학금을 지급하고자 합니다. 해당 학생들은 필히 기간 내에 신청하여 주시기 바랍니다.


1. 신청기간 :2021.01.11.(월) 9:00 – 2021.01.29.(금) 23:00(3주간)


2. 신청자격 : 2020학년도 1학기 학부 재학생으로 해당 학기 정상 이수자(학기초과자 포함)

[2020학년도 1학기 휴학생(중도휴학 포함) 및 전액장학생(실납부액 1만원 미만 소액납부자 포함), 현재 학적 기준 졸업, 제적, 자퇴, 수료, 학위취득유예, 제1전공이수 제외]


3. 장학금액 : 1인당 10만원 (생활비 명목으로 지급, 2020학년도 1학기 기준 등록금 명목 장학금을 제한 등록금 실납부액이 10만원 미만인 학생은 차액만 지급)


4. 신청방법

     가. 연세포탈서비스(portal.yonsei.ac.kr) → 학사정보시스템 → 학사관리 → 로그인 → 장학 → 코로나19 특별장학금(일반) 메뉴에서 신청

     나. 장학금 수혜, 대학 기부, 유예 중 선택


5. 장학금 지급 일정 : 2021년 2월 중순 경 지급 예정(학사정보시스템 → '장학내역조회'에서 확인)


6. 유의사항

      가. 기부 선택 시 위기극복장학금 기금으로 사용(기부금 영수증 발행)되며, 추후 2021년도 연말정산 시 국세청 홈페이지 연말정산간소화서비스에서 기부금 내역 확인 및 증빙자료 발급 가능

     나. 장학금 신청 시 학사포탈에 등록된 본인 명의 계좌로 지급(미등록자의 경우 지급 전 학사포탈에 계좌정보 입력 필수)

     다. 국내계좌가 없는 외국 거주 학생의 경우 유예 선택 후 국내 입국 시 국내계좌 생성 후 지급(유예 사유 입력, (예) 외국 거주 중, 계좌생성 후 학사포탈에 계좌정보 입력 필수)

     라. 신청기간 내 미신청 시 자동 기부 처리 예정(기부금영수증 발행 불가)

     마. 신청메뉴가 보이지 않는 경우는 장학금 신청 대상자가 아닌 경우이니 제외사유 확인 요망


7. 문의사항 : 미래캠퍼스 학생복지처, 033-760-2673,2674



MIRAE Campus COVID-19 Special Scholarship Application Guidelines


Yonsei University MIRAE Campus would like to offer ‘COVID-19 Special Scholarship’ to students who have had difficulties in their studies due to COVID-19. Students who meet the following requirements should apply within the deadline.

  1. Application Period: January 11, 2021(Mon) 9:00 AM to January 29, 2021(Fri) 23:00 PM
  2. Eligibility Criteria: Those who were undergraduate students in the 1st(Spring) semester of the 2020 school year and have completed the semester normally. (Including Extra Semester Attended Students)
    *Students who took leave of absence for the 1st semester of 2020 (including leave of absence during the middle of the semester), full scholarship students, and students currently holding academic status of graduation, expulsion, withdrawal, completion of semesters, and degree-deliberation are excluded
  3. Amount of Scholarship: \100,000 (KRW) per student
    (This scholarship is to be paid in the name of living expenses. For students whose 1st semester of the 2020 school year tuition was less than \100,000 won (KRW), only the difference will be paid.)
  4. How to Apply:
  1. Apply at 연세 포탈서비스(PORTAL.YONSEI.AC.KR)→ 학사정보시스템’ Information System → ‘학사관리’ Academic Management System→ ‘로그인’ Login→ ‘장학’ Scholarship→ ‘코로나19 특별장학금(일반)’ 메뉴 COVID-19 Special Scholarship Menu tab
  2. Choose either ‘장학금 수혜’ Receive Scholarship, ‘기부’Donation to University, or ‘유예’postponement/delay the scholarship
  1. Schedule of Scholarship Payments: Payment due by the middle of February 2021 (Check through Academic Information System (Academic Management System) →Scholarship Application Result)
  2. Important Notice:
  1. When selecting a donation, it will be used as a crisis scholarship fund (the receipt of the donation issuable). you may check the donation details and issue evidence for the 2021 year-end tax adjustment at the National Tax Service website.
  2. When applying for a scholarship, it will be paid to the bank account under the name of the person registered in the Yonsei Portal (Student Record-Information-Personal Data) (please fill out and check the bank account information before schedule of scholarship payments)
  3. For international students or foreign resident students who do not have a Korean bank account, choose ‘유예’ postponement/delay the scholarship, and receive it after creating an account upon arrival in Korea. (Must fill out the 유예 사유(the reason for ‘유예’ postponement/delay) and bank account information immediately after you create the account)
  4. If a student does not apply for the scholarship, it will automatically be donated to the school, and the receipt of the donation is not issuable.
Inquiry: MIRAE Campus Office of Student Affairs and Services, 033-760-2673, 2674