- 2017학년도 여름방학(장기: 대학원생) 입사신청 안내 (Housign Application for Summer Vacation) 2017.05.15
-
원주 원주생활관
2017학년도 여름방학 (장기:대학원생) 입사신청 안내
Housing Application for Summer Vacation 2017
1. 신청대상 : 연세대학교 대학원생
Eligibility : Graduate students
2. 신청방법 : 생활관 홈페이지(https://wjdorm.yonsei.ac.kr)->입사정보->개별입사신청
On-line application procedure:
“https://wjdorm.yonsei.ac.kr” > Log-in > Click on “입사정보” > Click on the button “개별입사신청” at the bottom right corner > Fill in the application form > Click on the button “가입완료” to complete the application at the bottom right corner
3. 신청기간 : 5. 22(월) 09:30 ~ 5. 29(월) 16:00
Appling period : May 22nd(Mon), 2017, 09:30 ~ May 29th(Mon), 2017, 16:00
4. 등록기간 : 6. 5(월) 09:30 ~ 6. 8(목) 16:00
Fee payment (It’s necessary to apply first): June 5th(Mon), 2017,09:30~June8th(Thu), 2017,16:00
★등록방법 : 대학원생은 입사신청 후 위 등록기간에 "생활관 홈페이지-입사정보"에서 개별
가상계좌번호 확인 후 해당계좌로 입금.(입금 시 반드시 본인이름으로 입금바람)
> You can check your assigned account number for your registration. Check your account number at “입사정보” on the website during the registration period. > Send the registration fee at the account number. > Deposit must be done in the applicant’s name.
※ 기간(시간) 내 미등록자는 자동취소(기간 및 시간 엄수)
※ If you do not pay the fee during this period, your application will be cancelled
5. 입사기간: 선입사: 2017. 6. 22.(목) 14:00 ~ 2017. 8. 19.(토)12:00
일반입사: 2017. 6. 27.(화) 15:00 ~ 2017. 8. 19.(토)12:00
Move-in Schedule:
1) Schedule-I : June 22nd(Thu), 2017, 14:00 ~ August 19th(Sat), 2017, 12:00
2) Schedule-II : June 27th(Tue), 2017, 15:00 ~ August 19th(Sat), 2017, 12:00
※ 6월 22일 선입사자는 본인이 청소하고 입사함.(청소 지원 불가)
※ The applicants are required to check “선입사” in the application form for “Schedule-I” and should clean your room by yourself.
※ 신청기간 이후 입사신청을 원하는 학생은 6. 19(월) 09:30 ~ 17:00에 원주생활관 사무실에서 신청 및 당일등록 후 입사 가능 함(단, 룸메이트 지정은 불가)
※ Students who received scholarship for the dormitory also need to submit the application via website.
6. 개방학사 및 입사비( Types & fees of dormitory)
개 방 학 사
Dormitory
선입사비(원)
Move-in
Schedule-I
일반입사비(원)
Move-in
Schedule-II
비 고
Remarks
남
Male
매지3학사Maeji 3
4인 1실
Quadruple
₩285,360
₩267,120
화장실 / 샤워실(공용)
Toilet / Shower
(Shared)
* 최대수용인원 초과 시
상벌점 기준으로 선발합니다.
여
Female
매지3학사Maeji 3
4인 1실
Quadruple
※ 방학 중 학교 일정 및 외부개방 행사가 진행될 수 있으니 참고하시기 바랍니다.
Summer programs or events might be held during the summer vacation and cause noise and sound.
※ 여름철 실내온도는 일정 온도로 지정 및 중앙제어 됩니다.
Maintenance of facilities might cause some inconveniences.
※ 시설 보수 관계로 소음이 발생될 수 있습니다. 양해하여 주시기 바랍니다.
We appreciate your understanding of inconveniences in advance.
7. 룸메이트 신청 : 생활관홈페이지->입사정보->개별입사신청 작성 시 룸메이트 정보에
본인을 제외한 룸메이트 3명의 학번,이름,학과 순으로 기재하여 신청
※ 학번, 이름, 학과를 모두 입력해야 정상등록됩니다. 미입력 시 신청이 안됩니다.
※ 2인이상 지정하면 룸메이트 가능 (ex: 3인실-3명 or 2명/4인실-2명 or 3명 or 4명)
※ 장기입사자와 계절입사자는 룸메이트 신청 불가(장기-장기, 계절-계절만 가능)※ 신청기간 이외에는 룸메이트 신청 불가 (랜덤 배정)
Assigning roommates: To assign roommates by themselves, applicants need to write all three names of roommates in the remarks section in the application form.
(e.g. student ID number1 name1 major/ student ID number2 name2 major/ ...)
(e.g. 2016000001 John Lee Business Management/ 2016000002 Adam Park International Relations/ 2016000003 Bella Kim Environmental Engineering/ …)
8. 준 비 물 : 세면도구, 침구류, 학생증 등
Things to prepare : Toiletries, bedding, student ID card, etc.
9. 입사비 환불 신청 (Refund Policy)
(퇴사신청서 작성 기준)
구분
장 기 입 사(Schedule)
선입사 (Schedule-I)
(입사일:6월22일)
일반입사 (Schedule-II)
(입사일:6월27일)
전액환불
Full refund
6. 21(수) 24:00까지
Due to June 21st,2017,24:00
6. 26(월) 24:00까지
Due to June 26th,2017,24:00
일부환불
Partial refund
6. 22(목) ~ 8.6(일)
Due to June 23rd,2017,00:00~
Due to August 6th,2017,24:00
6.27(화)~8.7(월)
Due to June 27th,2017,00:00~
Due to August 7th,2017,24:00
{위약금(입사비20%) + 입사기간 사용료} 공제 후 환불
{Cancellation fee (20% of registration fee) + Used period} will be deducted
환불불가
None
8. 7(월) 00:00이후
From August 7th,2017,00:00
8. 8(화) 00:00 이후
From August 7th,2017,00:00
- 신청방법 : 생활관 홈페이지의 서식자료실에 있는 입사비반환신청서를
E-mail (mjdorm@yonsei.ac.kr)로 접수 (환불처리는 1~2주 소요)
- How to apply for the refund
> Download the application form (퇴사및환불신청서_계절및장기입사용)
at the dormitory website : http://wjdorm.yonsei.ac.kr -> “서식자료실”
> Send an email at mjdorm@yonsei.ac.kr (Refund procedure generally takes for 1~2 weeks.)
10. 기타 자세한 사항은 원주생활관(☏ 033-760-5300)로 문의하시기 바랍니다.
※ For further information, please contact at mjdorm@yonsei.ac.kr or 033-760-5300
※ Website - https://wjdorm.yonsei.ac.kr/