본문 바로가기

공지사항

2015-2학기 서울캠퍼스 생활관 중간입사 신청안내 2015.09.03

 

2015-2학기 서울캠퍼스 생활관 중간입사 신청안내

-무악1,2,3학사 및 무악6학사(우정원)-

 

 

1. 지원 자격 및 선발 방법

. 무악 1,2학사 및 6학사(우정원) 지원 자격 (아래 조건에 모두 충족해야 함)

1) 2015-2학기 현재 신촌캠퍼스에 재학중인 학부생, 일반대학원생 및 전문대학원생

2) 부모가 모두 서울이외의 지역 또는 해외거주자이거나 학생 본인이 외국인 유학생

3) 직전학기 성적이 2.5/4.0 또는 2.7/4.3 이상

의료원관련학과는 아래 3학사로 지원바랍니다.

. 무악 3학사(의료원동) 지원 자격 (아래 조건에 모두 충족해야 함)

1) 2015-2학기 현재 신촌캠퍼스에 재학중인 의과대학, 치과대학, 간호대학 학부생 및

의학?치의학?간호전문대학원생, ,,간호학과 일반대학원생

. 선발 방법 : 컴퓨터 추첨으로 선발

? 국제캠퍼스, 원주캠퍼스 학생은 해당 캠퍼스 기숙사 입사 신청 안내를 확인하시기 바랍니다.

 

2. 신청 기간 및 방법

. 기숙사 신청 기간 : 2015. 9. 1() 10:00 ~ 10. 30() 17:00

. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing) 기숙사 신청 팝업창

. 인터넷 접수와 아래 서류 제출이 완료되어야 심사대상이 되오니 서류를 최대한 빨리 제출하시기 바랍니다.

 

3. 필수 제출 서류(온라인 접수자 전원 해당)

서류제출시 주민등록번호 뒷자리는 표시되지 않도록 처리하신 후 제출바랍니다.

. 제출 방법 : 등기우편접수(원본제출) 또는 생활관 업무시간 중에 방문 제출(무악1학사)

일반우편으로 제출시 우편물이 중도에 분실될 수 있으니 유의바랍니다.

1)주소 : () 03722

서울시 서대문구 연세로 50 연세대학교 생활관 행정실 (무악1학사)

2)서류 제출 시 반드시 서류 좌측 상단에 학생이름 및 학번 기재

. 서류제출이 완료되어야 결원발생시 충원대상에 해당되오니 가급적 온라인접수 후 가까운 시일

내에 제출하시기 바랍니다.

. 제출 서류 안내

? 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1

? 부와 모의 주민등록상 거주지가 다를 경우 : , , 학생 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

? 학생이 편부모 가정일 경우, 살고 있는 부 또는 모와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(함께 거주중인 부 또는 모 명의로 발급) 1

? 해외거주자 : 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

? 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주중일 경우 : 부모의 재외국민등록부등본, 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1

? 외국인 : 외국인등록증복사본(, 뒷면을 한 면에 복사) 또는 여권사본 1

(외국인 등록증 및 여권사본에 한하여 e-mail제출가능 : muakdorm@yonsei.ac.kr)

? 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1/ 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

 

유의사항

? 모든 제출서류는 1개월 이내에 발행한 원본서류만 유효하며, 팩스로 서류 받지 않습니다.

? 기재사항에 허위가 없어야 합니다. (허위 기재한 사실이 있을 경우 입사를 취소함)

? 인터넷 접수 없이 서류만 제출하거나 인터넷 접수 후, 서류를 제출하지 않은 경우 기숙사 신청으로 인정되지 않습니다.

 

4. 입사자 발표는 공석 발생시 수시 충원인 관계로 정해진 날짜는 없으며, 개별통지합니다.

 

5. 건강검사 : 입사자로 선발된 학생들은 결핵검사(흉부X선 검사) 후 의사 소견서 또는 진단서를 입사당일에 제출하여야 합니다.

검사를 기피하거나 검사결과 공동생활이 불가능한 것으로 판명될 경우, 기숙사 입사를 취소하게 됩니다. 또한 입사당일 진단서 미제출 시 입사가 불가합니다.

진단서 유효기간 : 입사일 기준 2개월 이내 검사결과만 유효함

 

6. 기숙사비(식비 : 미포함)

아래 금액은 학기 기준 금액이며, 중간입사자는 입사시기에 따라 차감하여 안내합니다.

기숙사 시설 안내는 아래 11. 확인바랍니다.

. 무악 1,2학사 : 2인실 801,790(학기당)

. 무악 3학사 : 2인실 824,000(학기당 / 본과학기는 별도안내)

. 무악 6학사(우정원) : 2인실 1,349,760(학기당) / 3인실 861,840(학기당)

 

7. 2015-2학기 거주기간 : 2015. 8. 30() 10:00 ~ 12. 22() 12:00

 

8. 문의전화 : 생활관 사무실 : 무악1,2,6학사 02)2123-8419, 3602 / 무악3학사 02)2123-3603

 

9. 기숙사 시설

기숙사

인실

방크기

샤워실및화장실

편의시설

무악1,2,3학사

2인실

4.09

층별 공동

휴게실, 식당, 매점, 체력단련실, 독서실, 빨래방, 컴퓨터실, 예배실, 기도실, 세미나실, 셀프키친

무악6학사(우정원)

2인실

6.8

사생실내

커뮤니티룸, 세탁실, 체력단련실, 스터디룸,

기도실겸 세미나실, 셀프키친

3인실

6.8

사생실내

무악6학사(우정원) 3인실의 침대 길이는 일반 싱글침대 길이보다 약 10cm 작습니다.

 

 

 

생 활 관

 

----------------------------------------------------

 

 

 

 

Seoul campus Dormiotory Application Guide

-Muak dorm #1, #2, #3 & #6(Woojungwon)

2015-2 semester Additional Selection

 

 

 

1. Eligibility & Selection method

A. Muak #1, #2, #6(Woojungwon) : 2015-2nd Graduate(Regular and Professional) and

Undergraduate students & Returnee students

- Last semester's GPA 2.5/4.0 or 2.7/4.3 or above

- local (exclusive of Seoul), foreign residents (based on the parents’ residence),

and foreign students

B. Muak #3 (Medical college related Students)

- 2015-2nd undergraduate and graduate students of college of Medicine, Dentistry and Nursing & Division of Biological and Technology, Department of public health.

C. Selection : Computerized Random Selection

? Students of International or Woonju Campus, please follow each campus’s notice.

 

2. How to register

A. Period : 1 (Tue) Sep 2015 10:00 30 (Fri) Oct 17:00

B. How : Fill out the form(pop-up) on Housing office website

(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

C. Submit the required documents as quickly as possible to be an eligible applicant.

 

3. Essential submit document(All applicants’ must)

A. How : Visit the Housing office or Send by registered mail within business hours

(Zip Code) 03722

Housing Office, Muak #1, Yonsei University, 50 Yonsei-ro,

Seodaemun-gu, Seoul

B. Required Documents

When submitting, please write down the student’s name & student’s ID number

or examinee’s number in the upper-left corner of each document

All the documents should be originals.

Please submit after hide your ID code.

 

? In case of a domestic resident, submit a copy of Proof of residence.

? In case of a foreign resident, submit a copy of Proof of foreign residence of

student and the parents

? In case of separate residence from parents, submit a copy of proof of residence for

parents and student and a certificate of family relation.

? In case parents’ residence is separate, submit a copy of proof of residence for

mother, father, and student and a certificate of family relation.

? In case parents live abroad and student in Korea, submit a copy of proof of

foreign residence for parents and a copy of proof of residence for student.

? In case of one-parent family, submit a copy of proof of residence for the parent

who lives with student and student, and a certificate of family relation

(issued under the name of the parent who lives with student.)

? In case of foreigners, submit a copy of Certificate for Foreigner Registration

(Copy both sides on the same page) or a copy of Proof of Foreigner Registration

(Issued by a ward office)

? In case of unregistered foreigners, submit a copy of your passport.

Only a copy of Certificate for Foreigner Registration card and a copy of passport

can be sent via e-mail. E-mail : muakdorm@yonsei.ac.kr

? In case of the disabled: Submit a copy of Certificate for the Disabled

Notes

- All documents submitted must have been published within a month to be valid.

Missing documents will result in failure to register.

Documents sent by fax is invalid.

- No false information Should be written in the application.

(If it is proven that you put down false information, your housing admission will be

cancelled.)

- The documents submitted without online registration will be ignored.

- The online registration without document submission will be ignored.

- For ‘Proof of foreign residence’ issuance, please contact Ministry of Foreign Affairs

(02-2100-2114).

 

4. The result will be informed individually due to the selection is non-schduled.

 

5. Health Inspection

The students selected as the residents must have health inspection (pectoral X gland)

and then submit the health diagnosis form on the day of their check-in.

If you avoid the health inspection or are found to be ineligible for community life,

we will cancel your housing admission.

Failure to submit the health diagnosis form on the check-in day will result in demerits on

your record.

* The available period of health certificate : within 2 month from a date of issue.

 

6. Housing Fee (Food coupons are not included.)

The amount below is for the whole semester and we will inform the amount for the additional selected student individually.

A. Muak #1, #2 : 801,790KRW_semester_room for 2

B. Muak #6 (Woojungwon) : 1,349,760KRW_semester_room for 2

861,840KRW_semester_room for 3

 

7. Residence period : 30 (Sun) Aug 2015 10:00 22 (Tue) Dec 12:00

 

8. Contact : Housing Office 02)2123-8419, 3602, 3622

 

9. Dormitory Facilities

Dormitory

Share

Shower/

Rest room

Convenient facilities

Muak #1,2

2

13.52

by floor

Lounge, Food court, Store, Gym, Study room, Laundry, Computer room, Prayer room. Seminar room, Self kitchen

Muak #6

(Woojungwon)

2

22.47

in room

Community room, Laundry, Study room,

Gym, Seminar & prayer room, Self kitchen

3

22.47

in room

Beds in the rooms for 3 are 10 cm shorter than regular single beds.

 

Housing Office