본문 바로가기

공지사항

2019학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내 2019.01.03
신촌 생활관


2019학년도 1학기 신촌캠퍼스 생활관 입사 신청 안내

-무악1,2,4학사 및 우정원-



YONSEI UNIVERSITY


1. 지원 자격 및 선발 방법

가. 지원 자격(아래 조건이 모두 충족되어야 함)

▪ 공통1-1) 2019-1학기 신촌캠퍼스 소속의 학부 및 대학원(일반 및 전문대학원) 재학생 또는

복학예정자 중 2018-2학기(휴학생의 경우 직전학기) 성적이 학부생은 1.7/4.3이상, 대학원생은 2.0/4.3이상

▪ 공통1-2) 2019-1학기 신촌캠퍼스 소속의 일반 및 전문대학원 신입생

▪ 공통2) 부와 모가 모두 서울 이외의 지역 거주자, 해외거주자 또는 지원자가 외국인 유학생

나. 선발 방법 : 인터넷 접수 후 컴퓨터 추첨으로 선발

다. 주요안내

1) 법학전문대학원 및 일반대학원 법학과 학생은 법현학사만 지원 가능

2) 의료원 관련 학과 지원 가능 기숙사 안내

가) 의과대학 학부 및 대학원생은 제중학사만 지원 가능(문의 02-2228-2700)

나) 치과대학 및 간호대학생은 무악3학사만 지원가능하며 별도의 공지문을 확인바람.

3) 원주캠퍼스 소속 학생은 신촌캠퍼스 기숙사 신청이 불가하며 원주캠퍼스 기숙사로 입사신청을 하시기 바람.

4) 송도학사 누적벌점 16점 이상 및 신촌캠퍼스 강제퇴사자는 기숙사 입사신청이 불가함.

5) 신촌캠퍼스내 기숙사간 이중지원은 불가함.

6) 2018-2학기 및 겨울방학 중 기숙사에 거주중인 학생도 2019-1학기 생활관 입사신청을 해야 2019-1학기 거주가 가능함.


2. 신촌캠퍼스 기숙사별 거주대상 및 주요 안내(신청가능 기숙사는 거주대상을 확인)

기숙사

인실

거주대상

기숙사비(원)

방크기

샤워실및화장실

편의시설

무악1학사

2인실

학부(남)

794,390

4.09평

층별 공동

휴게실, 매점, 체력단련실, 독서실, 세탁실, 컴퓨터실, 세미나실

무악2학사

2인실

학부(여),

대학원(여)

833,940

4.09평

층별 공동

휴게실, 식당, 매점, 독서실, 빨래방, 세탁실, 컴퓨터실, 기도실

무악3학사

2인실

치과대학(남,여),

간호대학(남,여)

857,670

4.27평

층별 공동

휴게실, 매점, 독서실, 체력단련실, 세탁실, 컴퓨터실, 예배실, 기도실

무악4학사

(A동, B동1층)

2인실

A동-고시생(남,여),

대학원(남)

B동1층-대학원(여)

888,180

4.27평

층별 공동

휴게실, 체력단련실, 요가실, 독서실, 세탁실, 컴퓨터실, 셀프키친

무악4학사 외국인동(B동2층~5층)

1인실

외국인, 재외국민

-학부, 대학원(남,여)

2,005,750

6.4평

사생실내

2인실

1,337,920

8.6평

사생실내

무악6학사

(우정원)

2인실

학부(남,여)

1,337,920

6.8평

사생실내

커뮤니티룸,세탁실,체력단련실,스터디룸,기도실및세미나실,셀프키친

3인실

854,280

6.8평

사생실내

법현학사

2인실

법학전문대학원, 일반 및 전문대학원(남,여)

1,337,920

6.9평

사생실내

편의점,카페,세미나실,체력단련실,스터디룸,휴게실,세탁실

※무악6학사(우정원) 3인실의 침대 길이는 일반 싱글침대 길이보다 약 10cm 작습니다.

※기숙사비는 2018-2학기 기준의 한학기 금액입니다. 입사자 발표시 확정된 금액이 안내됩니다.


3. 입사(온라인) 신청 기간 및 방법

가. 온라인 신청 기간 : 2019. 1. 2(수) 10:00 ~ 1.3(목) 23:00

나. 신청 방법 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing) 기숙사 신청 팝업창

다. 미신청자 및 탈락자 대기자 신청 : 2019.1.18(금)부터 접수, 대기자 신청이며 수시 충원함


4. 필수 제출 서류(인터넷 접수자 전원) : 미제출시 불합격 처리함

가. 제출 방법 : 등기우편접수(원본제출) 또는 생활관 업무시간 중 방문 제출(무악1학사)

일반우편물은 기간 내 도착하지 않거나 중도에 분실될 수 있으니 유의바랍니다.

주소 : (우)03722 서울시 서대문구 연세로 50 연세대학교 생활관 행정실 (무악1학사)

나. 제출 기간 : 2018. 12. 26(수) ~ 2019. 1. 3(목) / 직접 제출 시 09:00~17:00까지

다. 제출 서류 주의사항(아래 주의 사항을 지키지 않을 경우 서류 미비로 탈락 될 수 있음)

1) 서류 제출 시 반드시 서류 좌측 상단에 학생이름 및 학번 기재

2) 모든 서류는 원본으로 제출하여야 함(복사본,FAX제출, E-mail제출 불가)

3) 전 구성원의 성명과 구성원의 세대주와의 관계 기재 필수(이름을 * 표시 하지 말 것)

4) 주민등록번호 생년월일을 제외한 뒷자리는 *표시로 발급받거나 흑색으로 지운 후 제출

5) 제출서류 유효기간 : 2018.12.1.(토) 이후 발급분

6) 주의 사항 미준수, 서류미비, 허위 서류 또는 기재사항에 허위사실 확인 시 입사신청(선발자격)에서 제외함

라. 제출서류

1) 국내거주자로 부모와 학생이 같은 거주지에 있는 경우 : 주민등록등본 1부

2) 부와 모의 주민등록 거주지가 다를 경우

- 부,모,학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1부

3) 학생이 편부모(부 또는 모 사망, 이혼 등) 가정일 경우

- 함께 거주하는 부(모)와 학생의 주민등록등본 및 가족관계증명서(부 또는 모 명의로 발급) 1부

4) 해외거주자

- 본인과 가족의 재외국민등록부등본 1부 및 가족관계증명서(또는 가족임을 확인 가능한 서류)

- 국내 외교통상부에서 발급 가능 / 연락처 02-2100-2114

5) 부모가 해외에 있고 학생이 국내거주 중일 경우

- 부모의 재외국민등록부등본과 학생의 주민등록등본 각 1부 및 가족관계증명서 1부

6) 외국인 : 별도제출서류 없음(외국인 여부 별도 확인)

7) 장애인 : 학생 본인의 장애인증명서 1매 / 지원 자격 충족 시 우선선발 대상

8) 복학예정자 : 생활관 홈페이지에서 복학서약서를 1부 다운받아 생활관 행정실에 1부 제출


5. 입사 합격자 발표

가. 일시 : 2019. 1. 9(수) 18:00

나. 발표자 게시방법 : 생활관 홈페이지(http://web.yonsei.ac.kr/housing) / 공지사항


6. 결핵검사 진단서 제출

가. 입사자로 선발된 학생들은 결핵검사(흉부X선 검사) 후 의사 소견서 또는 진단서를 입사당일에 반드시 제출하여야 합니다. 입사당일 진단서 미제출 시 입사가 불가합니다.

나. 검사를 기피하거나 검사결과 공동생활이 불가능한 것으로 판명될 경우, 기숙사 입사를 취소하게 됩니다.

다. 진단서 유효기간 : 입사일 기준 2개월 이내(2019.1.1. 이후 검사결과만 유효)

라. 공증이 되지 않은 외국 진단서는 제출이 불가하오니 국내 의료기관을 이용바랍니다.


7. 기숙사비 납부기간 : 2019. 1. 10(목) ~ 1. 11(금)


8. 입사일 : 2019. 3. 1(금) / 10:00 ~ 18:00


9. 2019-1학기 거주기간 : 2019. 3. 1(금) 10:00 입사 ~ 6. 22(토) 12:00 퇴사


10. 신촌캠퍼스 생활관 연락처 : 02)2123-8419, 3602, 3622

※ 상기 일정은 학교 상황에 따라 변경될 수 있습니다.




1. Eligibility and Selection Method

A. Eligibility (Must meet all the requirements)

▪ ALL1) Undergraduate and graduate, Returning Students in 2019-1,the results for

the 2018-2 semester were over GPA1.7/4.3 points for undergraduates and

points for graduate students GPA2.0/4.3 . ( Returning Students – Last Semester )

▪ ALL1-2) 2019-1st Semester Freshmen of General and special graduate students of Sinchon Campus

▪ ALL2) Local(outside of Seoul), Overseas Korean : based on the parents’ residence and

International students

B. Selection : Computerized Random Selection

C. Important Notice

1) Law school students and Regular graduate school’s law major students can only apply for Buphyeon

2) Information of dormitories for medical institution-related departments

A) Medical college graduate students can apply to dormitories

only Jejung dorm (CONTACT 02-2228-2700)

B) Dental and nursing college students can apply only to Muak#3, Please check the notice.

3) Wonju Campus students are not available to apply for Sinchon Campus dormitories.

Those students must apply to dormitories in their campus.

4) For students(Songdo Campus) with 16 or more Penalty points and Students

who are forced out of the dormitory cannot apply.

5) Double support is not possible for dormitories in Sinchon Campus.

6) in case students living in dormitories during the 2018-2 semester and winter vacation ,

they must register for the 2019-1 semester of life so that you can stay in 2019-1 semester.

Building

Number

Per Room

Gender/Other

Cost

Room dimensions (m2)

Showers/

Rest room

Community Facilities

Muak #1

Twin

Male

(undergraduate)

794,390KRW

13.52

per floor/ with shared

Lounge, Gym, Study room, Coin Laundry, Computer room, Seminar room.

Muak #2

Twin

Female

(undergraduate), (graduate)

833,940KRW

13.52

per floor/ with shared

Lounge, Food court(Muak #2), Store(Muak #2), Gym, Study room, Laundry, Coin laundry

Computer room, Prayer room.

Muak #3

Twin

Male & Female Dental, nursing College

857,670KRW

14.11

per floor/ with shared

Lounge, Convenience store, Studyroom,Gym, Coin laundry, Computerroom, Chapel,,Prayer

room.,Self kitchen

Muak #4

(A, B1F)

Twin

A-test-takers (M,F),

graduate(M)

B1F-graduate(F)

888,180KRW

14.11

per floor/ with shared

Lounge, Gym, Yoga room, Study room, Coin Laundry, Computer room, Self kitchen.

Muak #4B, Foreigner(2~5F)

Single

Foreigner, overseas

-undergraduate,graduate

(M,F)

2,005,750KRW

21.25

Per room

Twin

1,337,920KRW

28.42

Per room

Muak #6

(Woojungwon)

Twin

Male & Female

(undergraduate)

1,337,920KRW

22.47

Per room

Community lounge, Gym, Study room, Coin laundry, Prayer room, Seminar room, Self kitchen

Triple

854,280KRW

22.47

Per room

Beophyeon

Twin

Lawschoolstudents/(M&F graduate)General&Special

1,337,920KRW

22.80

Per room

Convenience store, bakery, Gym, Study room, Coin laundry,Seminar room, Lounge

2. Dormitory fee and Guide for facility ( Check resident target )


※ The length of a Woojungwon triple room’s bed is about 10cm shorter than the length of a single bed.

※ Dormitory expenses are the standard amount for the second semester of 2018. The firm amount will

be notified when the person is announced.


3. How to Apply

A. On-line Application Period : 2(Wed) January 2019 10:00 ~ 3(Thu) January 2019 23:00

B. Hou to apply : Complete online application form via the pop-up page of Housing

website(http://web.yonsei.ac.kr/housing)

C. Non applicant and waiting list application

: The notice will be posted at Early in jAN 2019.

The waiting list will fill the vacancy frequently.

4. Required Documents (Application canceled when not submitted)

A. How to submit : Visit the Housing office during office hour or send by registered mail (#Muak1)

Please note that normal mail will not arrive within the period or will be lost in the interim.

Address : Housing Office, Muak #1, Yonsei University, 50 Yonsei-ro, Seodaemun-gu, Seoul

(zip code 03722)

B. Submission period : 26(Wed) Dec 2018 ~ 3(Thu) Jan 2019/

09:00 to 17:00 when submitting directly

c. Notice (Failure to comply with the following precautions may result in failure of documents)

1) When submitting, please write down the student’s name & student’s ID number

in the upper-left corner of each document

2) The documents should be submitted as the originals (NO COPY,FAX,E-mail)

3) Hide the personal information of the family members such as ID card number.

4) All documents submitted must have been published with a month to be valid.

(Issued after 1 Dec(Sat) 2018)

5) Missing documents or false information will result in failure to register.


◼ As domestic residents, in case of that parents and students are in the same place

: A certificate of resident registration

◼ In case of that father and mother’s address is differ

: A certificate of resident registration of father, a certificate of resident registration of mother, a certificate of resident registration of student and a certificate of family relations

◼ In case of that the student is eligible for a single parent

: A certificate of resident registration of shared housing parent and a certificate of resident registration of student and a certificate of family relations

◼ In case of a foreign resident, submit a copy of Proof of foreign residence of

student and the parents

- For ‘Proof of foreign residence’ issuance, please contact Ministry of Foreign Affairs

(02-2100-2114).


◼ In case parents live abroad and student in Korea, submit a copy of proof of foreign residence

for parents and a copy of proof of residence for student and a certificate of family relations.

◼ In case of foreigners, No submission (Checked separately)

◼ In case of a handicapped student, submit a copy of Proof of disabled certificate of

student / Priority selection when meeting eligibility

8) Returning to campus : Download and submit the application form on the homepage

(submit by the Housing Office)


5. Result Update : 9(Wed) January 2019 18:00

Housing office homepage(http://web.yonsei.ac.kr/housing) / Notice


6. Health Inspection

A) The students selected as the residents must have health inspection (pectoral X gland)

and then submit the health diagnosis form on the day of their check-in.

B) If you avoid the health inspection or are found to be ineligible for community life,

we will cancel your housing admission.

* The available period of health certificate : within 2 month from a date of issue. (After 2019.1.1.)

C) You cannot submit a foreign medical certificate,Please use a local medical institution.


7. Payment period : 10(Thu) January 2019 ~ 11(Fri) January 2019

8. Check-in date : 1(Fri) March 2019 10:00 ~ 18:00

9. Residence Period 2019-1st : 1(Fri) March 2019 10:00 Check-in ~ 22(Sat) June 2019 12:00 Check-out

10. Contact : 02)2123-8419, 3602, 3622

※ The above schedule is subject to change depending on the school situation.



Housing Office