- 2018-2학기 분할납부 4회 신청자 4차 납부(4-4 Tuition installment payment guideline) 2018.10.24
-
신촌/국제 총무처 재무회계팀
2018학년도 2학기 분납 4차 납부안내
(학부, 일반대학원 4회 신청자)
1. 대 상
- 분납 4차 신청자 중 분납 1차, 2차, 3차 금액 납부자
2. 등 록 기 간
- 2018. 11. 2.(금) 09:30 ~ 11. 5.(월) 17:00
(단, 은행 창구납부는 해당 영업일 16:00까지)
3. 등록방법
가. 등록금 고지서 출력: 2018. 11. 2.(금) 09:30 ~ 11. 5.(월) 17:00
(학사포탈접속→학사지원(등록금납부)→등록→출력/등록→고지서출력)
나. 우리은행 및 모든 금융기관(우체국 및 농협 포함)을 이용하여, 입금 전용 계좌로 송금 (인터넷뱅킹, 폰뱅킹, ATM기 이체, 무통장 송금, 창구 납부)
※ 우리은행 외 타은행을 이용할 경우 송금 수수료가 발생할 수 있음
※ 입금 전용 계좌의 수취인은 학생 본인으로 지정되어 있으며, 이체 시 납부총액을 한번에 이체하여야 함
※ 입금 전용 계좌는 1인 1계좌로서 입금자 명의가 학생 본인이 아니어도 됨
※ 분할납부 신청자는 신용카드 납부 불가
4. 유의사항
가. 정해진 기간 내에 등록하지 않는 경우, 학칙 제 35조에 의거 미등록제적사유가 됩니다.
나. 각 차수별 등록금 미납 시, 분납은 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 학칙에 따라 해당학기 이수 불가합니다. (다음차수 이월 불가)
다. 미납 발생 시 2019-1학기 분납 신청이 제한됩니다.
라. 등록금 납부 확인서(영수증)는 학사 포탈 시스템에서 발급됩니다.
마. 각종문의 관련 연락처
- 등록금 관련: 총무처 재무․회계팀 02)2123-4500
- 학부 장학금 및 학자금대출 관련: 학생복지처 장학취업팀 02)2123-8191
연 세 대 학 교 총 무 처 장
4th Tuition Installment Plan(TIP) Guidelines for 2018–2nd Semester
(Applicants for 4 tuition installment plan)
1. Qualification
- Students who paid 1st, 2nd, 3rd, payment in 4 tuition installment plan
2. Registration period
- 2018. 11. 2.(Fri) 09:30 ~ 11. 5.(Mon) 17:00
(To pay at the bank counter, please visit a bank during 9:00~16:00)
3. Methods of payment
1) Print your bill : 2018. 11. 2.(Fri) 09:30 ~ 11. 5.(Mon) 17:00
(Visit ‘Yonsei Portal System (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) → tuition and payment → Registration → Print/Registration → Browse/Registration → Print the bill)
2) It is possible to pay through internet banking, phone banking, ATM transfer, and at the bank counter.
A) Remittance charge may be charged if you transfer your installments using other banks excluding Woori bank.
B) Make an accurate deposit of the total tuition amount.
C) One virtual deposit account is provided for each student. Registration can be made automatically even if the deposit in the virtual account is made by another person.
D) You cannot pay by credit card for the Tuition Installment Plan.
4. Please pay attention to the following details
1) You will be expelled if the tuition is not paid by the designated date under article 35 of the school regulation.
2) If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be cancelled automatically and the full remaining balance must be paid immediately. If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)
3) Application for TIP (for 2019-1st semester) will be prohibited for students who have not make their scheduled payment
4) You can check every details about registration (ex, print bill and payment verification) on Yonsei Portal System
5) More contacts
- Tuition: Financial accounting team, 82-2-2123-4500
- Scholarship: Scholarship & career service team, 82-2-2123-8191
Vice President for General Affairs, Yonsei University