본문 바로가기

공지사항

2021학년도 1학기 학부 수업방식 및 수강신청 안내 2021.02.01

- 2021학년도 1학기 학부 수업방식 및 수강신청 안내 -


우리대학교는 연세 구성원 여러분들이 교정에서 학문연구와 교육에 자유롭게 매진할 수 있기를 희망하며, 그러한 환경을 제공하고자 노력하고 있습니다. 그러나, 수도권을 중심으로 코로나19 감염병 위험이 지속되어 2021학년도 1학기를 비대면으로 운영하기로 결정하였습니다. 연세 구성원과 가족들, 그리고 사회 전체의 건강과 안전을 위한 결정임을 양해하시고, 모두 협조하여 주시면 고맙겠습니다.


(null) 수강신청 일정


구분

기간

방식

세부 내용

기타

2학년 이상

수강신청

2.15. 09:00 

~ 2.16. 17:00

마일리지선택제

- 기간 중 학생이 편리한 시간에 마일리지를 배분하여 수강과목을 입력

- 지난 수강신청의 결과조회 가능

- 2.1.~2.10. 복학 승인자(2학년 이상) 포함

- 2.11.~2.15. 복학 승인자(2학년 이상)는 2.16 9:00부터 수강신청 가능

신청결과 조회

2.17. 16:00 ~


- 마일리지 및 동점자 우선순위에 따른 결과 공개

희망과목담기 가능


추가수강신청

2.18. 9:00 

~ 2.19. 17:00

대기순번제

- 초기대기번호는 수강신청기간의 마일리지 및 동점자 우선순위에 따라 적용

- 정원초과과목 신청시는 대기번호 부여


신입생 및 1학년

2.23. 9:00 ~ 17:00

- 정원초과과목 신청시는 대기번호 부여

- 약학대학 3학년 포함

- 1학년 복학생 포함

2차 복학생 수강신청

2.25. 9:00 ~ 17:00

- 정원미달과목 신청 가능

- 기간 시작전 기존 대기번호 및

대기리스트는 모두 초기화

- 정원초과과목 신청시는 대기번호 부여

- 2.16.~2.22. 복학 승인자(2학년 이상)

수강변경

3.5 8:00 ~ 3.9 17:00



※ 대기순번제 기간에는 희망과목담기, 기존 신청과목의 취소 등을 위하여 신청시간 1시간 전부터 로그인 가능(마일리지선택제 기간은 제외)


(null) 비대면수업 원칙

1. 1학기 수업은 전체 비대면수업을 원칙으로 합니다.

2. 상황이 현저히 개선될 경우 실험‧실습‧실기 교과목에 대한 제한적 대면수업 허용: 4.12.(월) 기준 사회적거리두기 1단계 이하로 전환 시 아래 과목은 중간고사 이후에 대면수업으로 전환 가능

   1) 수강편람에 대면수업으로 안내한 교과목

   2) 동시 수업참여 인원을 수용정원의 1/2 또는 10명 이하로 나누어 운영할 수 있는 강좌

   3) 해외 및 지방 거주자를 위해 비대면수업을 동시 제공할 수 있는 교과목

   4) 방역지침 준수: 학습자간 및 학습자와 교수간 거리유지, 체온측정, 마스크착용 등

   ※ 대면수업 중이라도 코로나감염병 확산 상황에 따라 비대면 수업으로 전환할 수 있음

   ※수강신청 전까지 수강편람의 수업시간표가 변경될 수 있으므로, 수강신청 전 수업시간표 필수 확인

3. 수강편람에 과목별로 [비대면] 표기 예정이며, 수강편람에 비대면수업으로 공지된 과목은 학기 중에 대면수업으로 전환할 수 없습니다.


(null) 시험 및 평가

비대면수업은 비대면평가를 원칙으로 하며, P/NP평가 이외의 교과목은 담당교수의 기준에 따른 절대평가를 적용할 수 있습니다.


(null) 일반휴학 연한 산입

2021-1학기부터 일반휴학은 휴학연한(재적 중 일반휴학할 수 있는 학기 수 제한)에 포함합니다.

신입생 및 편입생, 졸업예정자 복수전공생, 재입학생은 신입학‧편입학‧재입학 후 첫 번째 학기 일반휴학을 허용하지 않습니다.




- Spring 2021 Plans & Course Enrollment Instructions -


Yonsei University is striving to provide an environment in which Yonsei community members can devote themselves to academic and research on campus. However, with considerate deliberation of the risk of COVID-19 that continues to spread in the metropolitan area, it was decided that all course instruction for the 2021 spring semester will be delivered online. We ask for your cooperation and generous understanding since the decision is inevitable to protect the health and safety of Yonsei members, their families, and all the community.


(null) Schedule


Category

Period

System

Note

ETC

Sophomore

Junior

Senior

Course Enrollment

Period

2.15. 09:00 ~ 2.16. 17:00

Mileage system

- Allocate certain amount of mileage

points to each courses according to

their preference


-  The results of the last enrollment is opened

- Including returning students(2.1.~2.10. approved, not freshmen)

- Course enrollement period for returning students(2.11.~2.15. approved, not freshmen): 2.16. 9:00~

Notification

of Results

2.17. 16:00 ~


- Course enrollment results, based on the mileage system, are released

- Using “Wish List” is available


Additional Period of

Course Enrollment

Period

2.18. 9:00 ~ 2.19. 17:00

Waiting number

system

- Quota full courses’ waiting number

is set by mileage and priority rules

during course enrollment period

- Waiting number will be given when

applying for courses with full quotas


(Incoming) Freshmen

2.23. 9:00 ~ 17:00

- Waiting number will be given when

applying for courses with full quotas

- Including returning 1st year students who have been approved during 2.1~2.22.

2rd returning students

2.25. 9:00 ~ 17:00

- Able to apply for courses that have

remaining quotas

- Previous waiting number and lists

are all reset

- Waiting number is given when

applying for quota full courses

- Including returning students(2.16.~2.22. approved, not freshmen)

Drop&Add Period

3.5 8:00 ~ 3.9 17:00



(null) Non-face-to-face/Online classes

1. All courses in the 2021 first semester will be delivered online/non-face-to-face.

2. Lab, studio or field study courses may be converted to offline when the risk of the COVID-19 pandemic is remarkably eased: When social distancing level is lessened to level 1 as of April 12, lab, studio or field study courses that fulfill all the following conditions can be converted to offline classes.

1) Those classes that are marked as face-to-face courses on the Portal course catalog

2) Those classes that can maintain concurrent participants under 1/2 of the lab/studio capacity or less than 10 students

3) Courses that can provide online classes for those who stay overseas or out of Seoul

4) Compliance with quarantine guidelines: Keeping distance among participants, measuring body temperatures, and wearing masks, etc.

※ The class schedule may be changed before course enrollment begins. Students are asked to confirm the schedule from the Yonsei Portal course catalog before course enrollment begins.

※ Face-to-face classes can be switched to online depending on the condition of the COVID-19.

3. Online/non-face-to-face classes notified as [online] on the course catalog cannot be converted to face-to-face ones during the semester.


(null) Grading

Grade evaluations for online classes are to be conducted as online evaluations, and letter grade evaluation courses will be graded based on the grading norm of the professor in charge.


(null) Counting the period of leave of absence for general reasons

1. Starting from the Spring 2021 semester, general leave of absence is summed toward the maximum period of leave of absence term as usual.

2. Freshmen, transfer students, double-majors-for-second-degree, and re-admitted students are not permitted to take a general leave of absence for the first semester after admission.