본문 바로가기

공지사항

학생증 발급 안내 / Guidance for Student ID Card Issuance 2023.02.13


학생증 발급 안내

 


1. 학생증(ID 카드)

  학생증(ID카드)은 재학 중인 학생임을 증명하는 신분증으로 도서대출, 교내시설 출입, 전자출결 기능을 겸하며, 

  우리은행계좌와 연결된 체크카드를 신청 시 후불교통카드로도 사용할 수 있다.


2. 발급대상

  2023학년도 1학기 등록을 마친 신입생 및 편입생


3. 신입생 학번 조회

  가. 학부생: 1) 기간 : 2023. 2. 20.(월) 10:00 ~

                    2) 방법 : 연세포탈서비스 → 학사정보시스템 → 아이디(학번) 찾기

  나. 대학원생: 해당 대학원 홈페이지 혹은 해당 대학원 입학 담당자에게 문의


4. 1차 신청

  가. 대상

    - 개인정보 제공(등록금고지서 출력창에서 동의) 동의한 내국인 신입생(본등록 ~ 3차 등록생) 중 자신의 우리은행 계좌에 

      연결된 또는 우리은행 계좌를 새롭게 개설하여 체크카드 발급을 희망하는 학생

  나. 기간 : 2023. 2. 20.(월) 10:00 ~ 2. 22.(수) 23:59

  다. 방법 (2단계까지 마쳐야 함)

    - 1단계 : 연세포탈서비스 → 로그인(ID: 학번, 초기 비밀번호: 주민번호 앞자리 6개) →

                   학사LINK → 학생증 발급 → 신입생 카드 신청(개인정보제공 동의)

    - 2단계 : 휴대폰에 우리은행 전용앱 설치(매뉴얼 참조) → 대학교ID카드 신청

    ※ 2단계 진행 시 유의 사항

      ① 본인이 국내에 있을 때에 한하여 휴대폰으로만 신청 가능(해외 체류 시 2차 기간에 신청)

      ② 타인 명의의 휴대폰 또는 변경된 전화번호로도 신청 가능

      ③ 사진(JPG형식 200KB이하) 파일을 휴대폰에 미리 저장함 – 메신저 등에서 자신에게 사진을 일반화질로 전송했다가 

          내려받는 크기

      ④ 비대면실명확인증은 본인의 주민등록증/운전면허증만 가능

  라. 신분증 카드 배부

    - 신청 시 지정한 수령지(신촌캠퍼스 우리은행연세금융센터, 국제캠퍼스 우리은행 출장소 또는 자택 등)로 배송


5. 2차 신청

  가. 대상 : 1) 재외국민/외국인 신입생, 2) 4차 이후 등록자, 3) 1차 기간 중 미신청자

  나. 기간 : 2023. 2. 23.(목) 10:00 ~ 2.28.(화) 23:59

  다. 방법 : 연세포탈서비스 → 로그인(ID : 학번, 초기 PW : 주민번호 앞자리 6개) → 학사 LINK → 학생증 발급 

                  → 신입생 카드 신청(개인정보제공 동의)

  라. 2차 신청 시에는 금융기능이 없는 카드가 발급됩니다.

    - 체크카드 기능을 겸한 신분증을 발급받고자 하는 분은 개강 이후 우리은행 연세금융센터/국제캠퍼스출장소에서 

      신분증용 체크카드를 발급받은 후 교무처 학사지원팀(신촌캠퍼스 언더우드관 B101호)을 방문하여 개인정보를 

      추가하여야 합니다.

  마. 신분증 카드 배부

    - 신분증전용카드: 소속대학 학과 사무실에서 배부(국제캠퍼스 1학년은 학부대학 사무실). 학생증 수령 시 주민등록증 또는 

       운전면허증, 여권 등 공식 신분증을 소지하여야 함

    - 발급 안내 후 2주 이내에 수령하지 않은 신분증은 안전을 위해 폐기함


6. 신·편입생 신분증 발급 신청 유의사항

  가. 신분증이 2회 이상 발급될 경우 하나의 카드만 활성화되므로 중복신청하지 않도록 유의하여 주십시오.

  나. 체크카드겸용 신분증을 신청할 경우 신분증 수령 장소를 지정하여야 합니다. 입학 후 국제캠퍼스에서 1학년 생활을

       하게 될 학부 신입생인의 경우 수령 편의를 위해서 국제캠퍼스 우리은행 출장소를 수령지로 지정할 것을 권장합니다.


7. 모바일 신분증(연세 Y-MID)

  가. 대상

    - 본인 명의로 SKT, KT, U+ 모바일에 가입하고 학생증 카드를 교부받은 학생 중 모바일 학생증 개인정보 수집·이용에 동의한

     신입생

    - 실물카드 발급 안내 문자를 받은 후부터 모바일 학생증을 발급할 수 있음

    - 일부 통신사(알뜰폰 이용자 등)나 일부 휴대전화 기종에서는 모바일 신분증이 작동하지 않을 수 있습니다.

  나. 방법 : Play 스토어에서 연세대학교 모바일 학생증/신분증 앱 설치(매뉴얼은 학교 홈페이지 공지사항 참조)

    - 실물 카드 혹은 모바일 학생증 중 하나만 활성화하여 사용할 수 있습니다.

    - 비활성화된 카드는 사용할 수 없습니다.

  다. 모바일 학생증 앱 설치 오류 시 해결 방법
    모바일 ID Card 메뉴 → 공지 사항 ‘모바일 ID 앱의 오류코드 및 해결방법’ 혹은 연세포탈서비스 → 학사관리시스템 → 

    학생증발급 → 공지사항


 

8. 분실(훼손) 신고/(재)발급/발급 기간

  가. 체크카드 겸용 신분증 재발급

    ① 우리은행과 학교 양측에 즉시 신고하여, 분실카드 도용으로 발생할 수 있는 피해를 줄이시기 바랍니다.

      - 연세포탈서비스 → 학사 LINK → 학생증발급 → 분실(훼손)신고 → 학생증신청

      - 우리카드 고객상담실(1588-9955) : 금융기능(인출, 지불 등) 정지 및 재발급 신청

  ② 1단계로 우리은행에서 연세대학교 학생증용 체크카드를 발급받은 후
    학교 교무처 학사지원팀(신촌캠퍼스 본관 B101호 언더우드관)를 방문하여 학생정보를 추가합니다.

  나. 학생증 전용 카드 재발급

    - 연세포탈서비스 → 학사 LINK → 학생증발급 → 분실(훼손)신고 → 학생증신청 메뉴에서 재발급을 신청

    - 교무처 학사지원팀(신촌캠퍼스 본관 B101호 언더우드관)를 방문하여 신분증 수령


9. 문의처

  가. 학생증 발급 일반 문의 : 교무처 학사지원팀(02-2123-3205)

  나. 우리은행 전용앱 : 1588-5000-0-2-2 또는 1599-5000-0-2-2

  다. 오류발생 시: 우리카드 1588-9955

  라. 우리은행 연세금융센터 : 02-313-3198-> 내선 313 또는 321

  마. 우리은행 국제캠퍼스 출장소 : 032-822-6321

  바. 모바일 학생증(연세 Y-MID) 앱 : ㈜유비벨록스 (02-3470-4951)





Guidance for Student ID Card Issuance

 


1. Yonsei Student ID card is a multi-purpose identification card issued in collaboration with Woori Bank. 

    It gives you access to university facilities such as libraries, sports facilities, computer rooms, etc.


2. Eligibility
  Newly enrolled students for 2023 Spring Semester who consent to a personal information collection, utilization, 

  and processing entrustment to a trustee.


3. Application Period

  - 10 a.m. Feb. 23 (Thu.), 2023 ~ 11:59 p.m. Feb. 28 (Tue.), 2023

  - Please refer to updated information at the University bulletin board
    (https://www.yonsei.ac.kr/en_sc/support/notice.jsp) as of early Feb. 2023.


4. How to find your student number

  - For undergraduate students, please visit Yonsei Portal Service (YPS) Website at 

    https://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp ⇒ Click on Academic Information System menu ⇒ Type in 

    examinee’s number and D.O.B. in YYMMDD order to search for the student ID No.

  - For Graduate students, please visit the concerned Graduate School website or consult with the relevant 

    admissions officer at your Graduate School


5. How to Apply

  Visit Yonsei Portal Service (https://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) →

  Log in with your student ID number and PW (initial PW: D.O.B. in YYMMDD order) →

  Academic Link → Issue Student ID → Apply for an ID card →

  Agree with personal info. collection, utilization, and processing entrustment to a trustee →

  Check applicant’s information → 신청(Apply)

  ※ A photo file should be a JPG format with no more than 200KB.


6. ID Pick-Up Period and Location (TBA)

  - Newly enrolled students’ ID will be distributed to the office of each college that students are affiliated when

    issued.

  - ID cards not received within 2 weeks of issuance will be discarded for safety reasons.


7. Student ID Card(with Check Card Function) Issuance

  - To apply for a student ID with check card function for cash deposit/withdrawal in ATMs, you should 

    open a bank account at the on-campus Woori Bank with your alien registration card and the certificate of

    attendance.

  - Alien registration card may take a maximum of one month to receive from Korea Immigration Service. If 

    you are under processing to issue an alien registration, you must wait for receiving the card.

  - A certificate of attendance is available from March 1 free of charge on the Online Transcripts & 

   Certificates menu at Yonsei Portal Service or at the Office of Academic Services (Room B101, 

   Underwood Hall, Sinchon Campus) with payment.


8. Student ID Card Re-issuance

  ① Re-issuance of the ID Card with Check Card Function

  - Report a Lost/damaged ID Card: Please immediately report to Woori Bank to prevent damage caused by 

    theft of a lost card.

  - Visit Yonsei Portal Service (https://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) ->
    Log in with your student ID number and PW -> Academic Link -> Issue Student ID ->
    Press Lost/Damaged/Expired Card Mgmt. button -> Lost/Damaged/Expired Card -> Registration ->
    Register -> ID Card Mgmt. -> Apply for an ID card -

  - Apply for the re-issuance of the Yonsei ID card at the on-campus Woori Bank and
    visit the Office of Academic Affairs (Room B101, Underwood Hall, Sinchon Campus) to add your student information.

  ② Re-issuance of the ID Card without Check Card Function

   - Visit Yonsei Portal Service (https://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) ->
     Log in with your student ID number and PW -> Academic Link -> Issue Student ID ->
     Press Lost/Damaged/Expired Card Mgmt. button -> Lost/Damaged/Expired Card -> Registration ->
     Register -> ID Card Mgmt. -> Apply for an ID card

     Pick-up your ID Card at the Office of Academic Affairs (Room B101, Underwood Hall, Sinchon Campus)


9. Cancellation of Lost/Damaged/Expired ID Card Report

    Yonsei Portal Service -> Log in -> Academic Link -> Issue Student ID ->

    Present Condition and Cancellation of the Lost/Damaged/Expired Card -> Report

    Cancellation.


10. Inquiries

• Academic Support Team, Office of Academic Affairs: 2123-3200 (in Seoul)
                                                                                             +822-2123-3200 (from overseas)

• Immigration Contact Center on Alien Registration Card: 1345 (in Seoul)
                                                                                             +82-1345 or +822-6908-1345 (from overseas)

• Banking Service for international students at Woori Bank: 02-1599-2288 (in Seoul)
                                                                                             +82-2-1599-2288 (from overseas)

. • Woori Bank Yonsei Financial Center Sinchon Campus : 02-313-3198 Ext. 313 or 321 (in Seoul)
                                                                                             +82-2-313-3198 Ext. 313 or 321 (from overseas)

.• Woori Bank Songdo International Campus Center: 032-822-6321 (in Seoul)
                                                                                             +82-32-822-6321 (from overseas)

• Woori Bank Mirae Campus: 033-760-5159 (in Seoul)
                                                                                             +82-33-760-5159 (from overseas)