본문 바로가기

공지사항

2021-2 전문/특수대학원 등록금 분할납부 신청안내(Tuition Installment Plan for Special & Professional grad) 2021.06.24
신촌/국제 총무처 재무회계팀

<2021-2학기 전문/특수대학원 등록금 분할납부 신청안내>


[신청 기간]

▶ 2021. 6. 28(월) ~ 2021. 8. 13(금)까지


[분할납부 불가대상]

▶ 2021-2학기 신입생, 편입생, 재입학생 (첫 학기만 불가)

정부학자금 대출 신청자 (분할납부 1차 금액을 납부한 후에는 취소 후 학자금 대출로의 전환이 불가)

▶ 대학원 계약학과 학생 및 신청학점 없는 연구지도 신청자 (등록금의 12/100납부자)

2021-1학기 분납 미납 취소자

▶ 2회 신청자 중 등록금의 1/2이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자


[신청 및 변경 절차]

▶ 학사포탈(portal.yonsei.ac.kr) → 로그인 → 학사관리(등록금 납부) → 등록 → 분납신청/취소


[분할납부 기간 및 방법]

분납 횟수

등록기간

등록금액

등록방법

2회 신청

1차

2021. 8. 20. ~ 8. 26. 17:00

전공별 수업료의 60%+자율경비

우리은행 가상 계좌입금

(신용카드 납부 불가)

2차

2021. 10. 7. ~ 10. 11. 17:00

전공별 수업료의 40%

 *매회 납부 마감일 마감 시한은 17:00로 제한되오니 유의하시기 바랍니다.


[유의사항]

분할납부 신청 시등록금 신용카드 납부는 불가함 (분납을 취소해도 신용카드 납부로의 전환 불가)

▶ 복학예정자는 복학신청 이전이라도 분할납부를 원할 경우 미리 신청해야 함

▶ 외화송금의 경우 등록기간 2~3일 이전에 송금하되 수수료 및 환율을 감안하여 충분한 금액을 납부할 것 (차액은 추후 반환 됨)

 1차 납부 기간에 미납 시 자동으로 분할납부가 취소되며, 추가등록 기간(2021. 9. 9. ~ 9. 13.)에 전액납부

▶ 각 차수별 등록금 미납 시, 분납은 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 미등록으로 간주되어 학칙에 따라 학기 이수 불가 (다음 차수에 납부 이월 불가)

미납 발생 시 2021-1학기 분납 신청이 제한됨

▶ 신청이 완료되면 신청화면 상단에 신청일자 및 시간이 붉은색으로 표시되니 확인요망

▶ 분할납부 신청은 지정된 기간만 가능하며 조건 미달 시 분납신청이 자동으로 취소됨

▶ 학기초과자, 장학금 수혜자의 경우

- 분할납부 금액은 전공별 수업료 총액을 기준으로 계산(본인의 납부 금액 기준이 아님)

- 감면액 및 장학금액은 분할납부 마지막 회차부터 차감되어 적용

예) 등록금 4,120,000원, 분할납부 4회 신청 후 1/2장학금 적용 시,

- 분할납부 발행: 1,030,000원씩 4회 분납

- 장학금 적용: 4, 3회차 분이 4회차부터 차례로 차감되며 1, 2회차에만 1,030,000원씩 납부


※ 홈페이지 [학사지원] – [등록금] - [등록금납부/반환] - [분할납부]에서 자세한 사항 확인

(https://www.yonsei.ac.kr/sc/support/tuition5.jsp)


연 세 대 학 교 총 무 처 장






<2021-2nd Semester Instruction of Tuition Installment Plan(TIP) 

for Special & Professional graduate school>


[Application period]

▶ 2021. 6. 28(Mon) ~ 2021. 8. 13(Fri)



[Students NOT qualified for TIP]

▶ Freshmen, Re-admitted students, Transfer students for 2021 Autumn (only the first semester)

▶ Students who have applied for a government guaranteed students loan

▶ Students who have applied for research guidance without registered credit (12/100 payment)

▶ Students who failed to make one of payments during 2021-1st tuition installment plan

▶ For 2 installment, scholarship or extra semester reduction of an amount greater than 1/2 of tuition.



[Application and change procedures]

▶ Visit Yonsei portal system (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) → Tuition and payment → Registration → Installment Payment



[Periods and methods of TIP]

Number of Installment

Registration period

Tuition

Registration Method

2

Installments

1st

2021. 8. 20. ~ 8. 26. 17:00

60% of tuition +

Miscellaneous Fees

Deposit in Woori Bank

virtual account

(Credit card not available)

2nd

2021. 10. 7. ~ 10. 11. 17:00

40 % of tuition

* Please keep in mind that deadline for each payment is 17:00 on last day of each period 



[Please Note]

▶ Credit card payments are NOT available for TIP applicants

▶ Students returning to school can apply for the installment payment plan before applying to return

▶ Overseas remittance must be confirmed within scheduled payment period.

Consider bank charges and exchange rates when sending from overseas. Remaining balance will be returned to the bank account registered at Yonsei Portal. (The full amount must be confirmed)

▶ If students fail to make the first payment, TIP will be canceled automatically and the full balance must be paid within the additional application period (2021. 9. 9. ~ 9. 13.)

▶ If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be canceled automatically and the full remaining balance must be paid immediately. If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to the school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

TIP for 2022-1st will be prohibited for students who have not make their scheduled payment

▶ If the application is complete, the date and time of application will be displayed at the top of screen.

▶ Applying for TIP is only available during designated period. If an application is not qualified, TIP will automatically cancelled without notice. Therefore, please check out the terms and conditions

▶ In case of students taking extra semester and beneficiaries of scholarships

- Amount of TIP should be calculated on the basis of full tuition (not one’s tuition)

- If students receive reduction, the amount of reduction will be deducted from the final payment



Vice President for General Affairs,

Yonsei University