본문 바로가기

공지사항

2020-2학기 기숙사비 납부 안내 -무악학사, 우정원, 법현학사- (2020-2nd Dormitory Payment Guide for 2020-1st Dormitory Students -Muak, Woojungwon, Beophyeon-) 2020.07.22

[2020-2학기 기숙사비 납부 안내] -무악학사, 우정원, 법현학사-


대상 : 2020-1학기에 선발된 모든 학생

▪2020-2학기(9.1.개강) 우리대학의 온-오프라인 혼합수업(BLENDING수업) 운영방침이 결정됨에 따라 신촌캠퍼스 생활관은 2학기 전면 입사를 시행합니다.

▪기숙사는 집단 거주 생활공간으로 전염병 감염에 취약합니다. 따라서 다음의 조치 등이 불편할 수 있으나 사생 본인과 주위 안전을 위하여 격리 절차 등 시행하는 방안에 적극적으로 협조하여 주시기 바랍니다.

▪2020-2학기 입사 예정자는 해외여행 및 다중이용시설 방문을 자제해주십시오. 해외에서 들어올 경우에는 자가 격리기간(14일)을 고려하여 입국일을 결정하여 주시기 바랍니다.

▪코로나19 검사 결과서를 반드시 제출해야 입사가 가능합니다.(2020-여름방학 기숙사 잔류자를 제외한 내·외국인 모두)

▪기숙사 격리 대상자는 8.15.(토)~8.17.(월)중에 입국해야 하며 격리비용은 본인 별도 부담입니다. 이번 학기는 식사(도시락 등)를 제공하지 않습니다.

※학적 변동(졸업, 휴학, 학석사 연계과정생의 대학원 진학 등) 학생과 1학기에 내규위반으로 강제퇴사 대상자는 등록대상에서 제외 됩니다.

※무악4학사 거주자는 가을학기 중 리모델링이 진행되어 2학기 연장등록 대상에 포함되지 않으니 2학기 신촌캠퍼스 생활관 입사일정 안내문을 확인 바랍니다.

▪국내 코로나19 감염증이 심각히 확산할 경우에는 공지한 기숙사 입사 일정은 전면 중단할 수 있습니다.


- 다 음 -


1. 2020-2학기 대상별 재입사 신청

2020-1학기 선발

세부 대상

신청기간

신청기숙사

격리동 신청 대상

입사일

무악1,2,3학사

우정원

법현학사

(4학사 제외)

2020-1학기 기 선발자 중 학교 밖에 거주중인 내국인, 외국인 및 재외국민(15일 이상 국내 거주)

7.27.(월) ~ 7.28.(화)

신청 및 납부

http://web.yonsei.ac.kr/housing

1학기 선발 기숙사

(방번호 재배정)

해당없음

2020.8.28.(금) ~ 8.31.(월)

10:00~16:00

2020-1학기 기 선발자 중 여름방학 거주사생

현재 거주중인 기숙사

해당없음

퇴실 없이 연장 거주

무악학사

우정원

법현학사

2020-여름방학 중

무악4학사 B동 잔류자

7.20.(월) ~ 7.22.(수)

http://ih.yonsei.ac.kr

[남자]

- SK국제학사 2인실


[여자]

- 국제학사 2인실

(International

House)

해당없음

2020.8.31.(월)

10:00~15:00 이동

2020-1학기 4학사 B동 기 선발자 중 학교 밖에 거주중인 학생(15일 이상 국내 거주)

해당없음

2020.8.31.(월)

10:00~16:00

2020-1학기 기선발자 중 현재 미입국 외국인, 재외국민

8.15.(토) ~ 8.17.(월) 중 입국해야 하며 SK국제학사에서 14박15일간 격리(격리비용 본인 부담, 별도 안내)

8.15.(토) ~ 8.17.(월)

14박 15일 격리기간 이후 배정 방 거주


2. 2020-2학기 입사 안내 [무악학사,우정원,법현학사]

가. 거주기간 : 2020.8.28.() ~ 12.22.() 12:00(정오)

나. 재입사자 안내

1) 필수 제출 서류

가) 코로나19 검사 결과서, 진료상세내역 영수증(환불용)

▻ 코로나19 검사 결과서는 입사일 기준 5일(주말, 공휴일 제외) 이내 검사 시행분만 유효함

▻ 검사 비용은 [최대 12만원 이내 실비 지원] 되며 연세포탈에 등록된 본인 명의의 계좌로 환불됨

http://ncov.mohw.go.kr 에서 ‘선별진료소’ 검색 후, 지역‘선별진료소’확인

   (각 ‘선별진료소’ 별로 검사 비용이 다르며, 당일 검사 진행이 불가할 수 있으므로 미리 확인바람.)

나) 결핵 검사 진단서(입사일 기준 2개월 이내 검사)

다) 출입국 사실 증명서

2) 방배정 : 재입사자는 1학기에 배정된 방과 상관 없이 재배정 됨

3) 재입사 준비물 : 학생증(기숙사 및 객실 출입카드로 사용), 반명함판 사진(3*4 size, 3개월 이내 촬영), 개인 생활용품, 이불, 베개 / * 기숙사 지급 : 침대 커버

4) 재입사 절차 : 해당학사의 입사데스크에서 재입사자 필수 서류 제출, 입사체크, 안내문 수령 후 입사

다. 2020년 여름방학 현재 거주중인 사생 안내

1) 여름방학 거주 사생의 기숙사 퇴사일은 8.21(금)입니다. 다만, 현 거주자는 코로나19 검사대상에서 제외되므로 감염 예방 등의 상황을 고려하여 퇴사 없이 연장 거주 가능하며, [8.21.(금) ~ 8.27.(목) / 7박] 거주비용을 포함한 금액(123박)으로 납부 바랍니다.

2) 개인 사정으로 퇴사 후 재입사(8.28.금)를 희망할 경우 반드시 짐 반출을 해야 하며, 재입사 시 코로나19 검사 결과지 제출, 방은 재배정 됨

라. 시설안내

1) 사생실 : 책상, 책꽂이, 옷장, 에어컨, 유무선인터넷, 침대

2) 공용시설 : 체력단련실, 세탁실, 독서실, 매점, 식당, 예배실, 기도실 등 (건물별로 다르며 자세한 내용은 홈페이지 확인)

마. 반입금지 : 전열기구(장판, 다리미, 포트 등), 냉장고, 취사기구(밥통 등), 애완동물, 기타 위험물(전동킥보드 등) 등


3. 기숙사비 납부

가. 납부기간 : 2020.7.27.(월) ~ 7.28.(화)

나. 계좌확인 및 주요안내

1) 개별 부여된 가상계좌로 위 기간 내에 납부하여야 하며, 미납 시 입사가 취소됨.

2) 등록금 계좌와 기숙사 계좌는 다르며, 별도의 납부 확인 문자가 발송되지 않음. 

3) 정부초청장학생은 기숙사비를 장학 처리하므로 직접 납부 비용이 없음.

4) 연세우수장학생은 무악1학사의 기본 기숙사비까지만 장학금이 지급되며 차액은 본인 부담임.

5) 위 3항.과 4항.의 장학생 중 2학기 입사를 희망하지 않을 경우, 2020.7.28.(화) 17시까지 입사 취소 신청서를 제출바람. 미제출시 기숙사비가 청구되며 휴학 등으로 장학 혜택 유지에 변동이 있을 경우 기숙사 지원 혜택도 소멸되며 본인 부담으로 처리됨(취소신청서 제출 방법 : 4항. 환불규정안내 확인)

6) 장애학생은 장애학생 지원센터(02-2123-3633)에 배정 기숙사 확인 후 납부 바람

  다. 기숙사별 납부 금액

기숙사

인실

여름방학 거주자(123박)

2학기 재입사자(116박)

무악 1학사

2인실

864,690원

815,480원

무악 2학사

2인실

907,740원

856,080원

무악 3학사

2인실

933,570원

880,440원

간호학과 3,4학년 재입사자 933,570원(입사일 8/21)

우정원

2인실

1,456,320원

1,373,440원

3인실

929,880원

876,960원

법현학사

2인실

1,456,320원

1,373,440원

 ※ 법현학사는 세부 안내사항은 학사 내 별도 안내문 확인


4. 환불규정안내

가. 1학기 공식 입사 시작일(방학거주자 8.21. / 재입사 8.28.) 1일 전 취소 시 : 전액 환불

나. 1학기 공식 입사 시작일(방학거주자 8.21. / 재입사 8.28.) 이후에는 납부한 금액에서 15만원을 공제 후 잔여 일수 환불.

1) 13주차 (11.26.목. 낮12시) 이후 퇴사 시 환불금액 없음

2) 강제 퇴사 시 기숙사비 반환

- 정규학기 공식 입사일로부터 13주차까지(11.26.목)는 납부한 기숙사비에서 15만원을 공제 후 잔여일 수 환불금액의 70%를 환불한다. 단, 13주차 이후 강제 퇴사 시 환불금액은 없음.

3) 휴학, 퇴학 등으로 인한 학적 변동 시 학적 변동일로부터 10일 이내 퇴사하여야 하며, 환불규정은 위와 동일함.

4) 연세우수 장학생이 학기 중 휴학으로 퇴사 시 위의 규정을 소급적용하여 본인 부담으로 전환되며 납부 후 퇴사해야 함

다. 취소(퇴사) 및 환불 절차

1) 절차 : 퇴사 및 환불 신청서와 통장사본(본인 명의 통장이 아닐 경우)을 기숙사로 제출

2) 제출 방법 : 이메일 (muakdorm@yonsei.ac.kr), FAX(02-2123-8679)

                        ▻신청서 : 생활관 홈페이지 → 서식자료실 → 퇴사 및 환불 신청서


5. 입사기간 무료주차 : 2020. 8.28.(금) ~ 8.31.(월) / 입사 기간 중 1회 한, 해당기간 외에는 유료주차


6. 문의처

가. 무악학사 및 우정원 : 02-2123-3602 / 3622

나. 법현학사 : 02-2123-3693 / 3617

다. 국제학사 및 SK국제학사 : 02-2123-8256

라. 생활관 이메일 : muakdorm@yonsei.ac.kr

마. 생활관 행정팀 주소 : 우) 03722 서울시 서대문구 연세로 50 무악1학사 B동 2층


2020. 7. 21


생  활   관



[2020-2nd Dormitory Payment Guide for 2020-1st Dormitory Students]

-Muak, Woojungwon, Beophyeon-

-외국인, 재외국민 전용 안내문-


   Object : 2020-1st semester dormitory students, Sinchon Campus

▪As Yonsei University has decided to operate mixed classes of online and offline (BLENDING classes) for 2020-2nd semester(First day of class, 1st of September, 2020), Housing Office of Sinchon Campus has decided to open the dormitory for the upcoming 2nd semester.

▪Dormitory is a group living space and vulnerable to infectious diseases, for the safety of the dormitory residents, please actively cooperate with the measures such as quarantine and COVID-19 protocols etc.

▪For those who are expected to move-in to the dormitory for the 2020-2nd semester, please refrain from traveling abroad and visiting multi-use facilities. Plus, consider the mandatory quarantine period (14 days) after entering Korea from abroad.

▪All the dormitory residents MUST take COVID-19 tests before moving into the dormitory (Except the current dormitory residents).

▪Subject to quarantine at the dormitory MUST check-in at SK Global House between August 15 (Sat.) ~ August 17 (Mon.), 2020. The cost of quarantine and ordering meals will be charged.

※ Dormitory students those academic status have been changed (such as graduation, leave semester, change of status from undergraduate to graduate student) and those who have violated dormitory rules and forced checked out cannot extend/register dormitory.

※ Muak #4 will be remodeled during the Fall semester and will NOT be included in the registration list for the extension of the 2020-2nd semester, so please check the 2020-2nd dormitory application guide announcement for the details.

▪If COVID-19 infection spreads to a serious condition, the dormitory of Sinchon Campus move-in schedule may be suspended altogether.


1. 2020-2nd Semester Dormitory Re-register

2020-1st Dormitory Result

Subject

Registration Period

Applicable Dormitory

Subject of Quarantine

Move-in Date

Muak#1,2,3

Woojungwon

Beophyeon

(Except Muak#4)

2020-1st semester dormitory students of Muak #1, #2, #3, Woojungwon, and Beophyeon (Foreign or overseas Korean students who have been living in Korea for more than 15 days without leaving the country)

July 27th(Mon.) ~ July 28th(Tues.), 2020

Register and Pay

http://web.yonsei.ac.kr/housing

2020-1st Semester Accepted Dormitory

(Room number will be changed)

N/A

August 28th(Fri.) ~ August 31st(Mon.), 2020

10:00~16:00

Current dormitory resident (2020-1st dormitory resident)

Current Dormitory

N/A

Without moving out, assigned for the current room

Muak

Woojungwon

Beophyeon H.

2020-1st current dormitory residents of Muak #4B

July 20th(Mon.) ~ July 22nd(Wed.), 2020

http://ih.yonsei.ac.kr

[Male Student]

-SK Global House

of Double Room


[Female Student]

- Int’l House

of Double Room


N/A

August 31st(Mon.), 2020

10:00~15:00

Muak #4B -> SK or Int’t House Moving Day

2020-1st semester dormitory students of Muak #4B

(Foreign or overseas Korean students who have been living in Korea for more than 15 days)

N/A

August 31st(Mon.), 2020

10:00~16:00

2020-1st semester dormitory students of Muak#1,2,3,4B,Woojungwon, and Beophyeon

(Foreign and overseas Korean students who have not yet entered Korea or currently not in Korea)

Those who are accepted to international dormitory and wish to be quarantined at the dormitory MUST check-in to SK Global House within the designated dates August 15th(Sat.) ~ August 17th(Mon.), 2020 (Quarantine Expenses will be charged)

August 15th(Sat.) ~ August 17th(Mon.), 2020

After 14 nights and 15 days of quarantine, you will be moving to the assigned room of SK or Int’l House


2. 2020-2nd Move-in Guide [Muak #1,2,3, Woojungwon, Beophyeon]

A. Residing period : August 28th(Fri.) ~ December 22nd(Tues.) by 12:00 PM

B. Move-in guide

1) Compulsory documents in order to move-in

a. COVID-19 test result (negative), and its’ medical receipt from the clinic (진료비영수증, for refund)

▻ COVID-19 test result, examination within 5 days prior to the move-in date is only valid, (except weekends and holidays)

▻ The examination fee [actual expenses aid up to 120,000 won] will be refunded to the bank account registered in your student portal.

▻ Search for 'COVID-19 Screening Clinic' at http://ncov.mohw.go.kr and check for local ’COVID-19 Screening Clinic(선별진료소)'
(Each 'COVID-19 Screening Clinic' has different inspection costs, and it may not be possible to book on the same day, so please check in advance.)

b. Tuberculosis test result (within two months)

c. Certificate of Entry and Exit (출입국사실증명서)

2) Room Assignment : Those who are not currently living in the dormitory will be assigned new room number

3) Things to prepare : Student ID Card(will register as dormitory card), ID photo(3*4 size, within 3-month), Personal Items, Blanket and Pillow / *Mattress cover will be provided

4) Move-in process : Submit required documents for re-entry at the check-in desk, go through the check-in process and COVID-19 protocols, receive a dormitory packet.

C. 2020-Summer Current Dormitory Resident

1) Official check-out date of 2020-Summer is 21st of August (Fri.), 2020 by 12 PM. However, current dormitory residents are exclude from COVID-19 tests. Therefore, please make sure to follow the precautionary measures in order to prevent from the virus. Those who wish to live during the dormitory cleaning period [August 21st (Fri.) ~August 27th (Thurs.)/ 7 nights] make sure to pay additional dormitory fee for 123 nights.

2) If you wish to re-check into dormitory on the 2020-2nd semester move-in date(8.28.Fri) after checking out from the dormitory due to personal reasons, you MUST take out all your belongings on the check-out date. When re-entering, you MUST submit the results of the COVID-19 tests, and your room number will be reassigned.

D. Dormitory Facilities

1) Room : Desk, Bookshelves, Closet, A/C, Internet, Bed

2) Common Areas : Gym, Laundry Room, Study Room, Convience Store, Cafeteria, Chapel, Prayer Room etc.

E. Prohibited Items in the dorm: Electric heating equipment (such as liners, irons, ports, etc), refrigerators, cooking utensils (such as rice cookers), pets, and other dangerous substances (such as electric kickboards), etc.



3. Dormitory fee payment

A. Payment period : July 27th(Mon.) ~ July 28th(Tues.), 2020

B. Individually provided account and Important Announcement

1) The payment must be made to the individual virtual account within the above period, and if the payment is not made by the due date, the dormitory will be canceled.

2) Note : The tuition and dormitory fee payment accounts are different.

3) KGSP students’ dormitory fee will be charged from the scholarship directly.

4) Note! KGSP students those who are accepted to 2020-1st semester dormitory but not planning to living in the dormitory for the upcoming 2020-2nd semester, MUST submit the dormitory cancellation form by July 28th (Tues.), 2020 by 5PM(17:00) in order to not to be deducted dormitory fee from the scholarship


 C. Dormitory Fees

Dormitory

Room Type

2020-1st Current Dormitory Resident

(123 nights)

2020-1st Re-entering Dormitory Resident

(116 nights)

Muak #1

Double

864,690won

815,480won

Muak #2

Double

907,740won

856,080won

Muak #3

Double

933,570won

880,440won

*Junior, Senior of College of Nursey 재입사자 933,570won (Move-in date 8/21)

Woojungwon

Double

1,456,320won

1,373,440won

Triple

929,880won

876,960won

Beophyeon House

Double

1,456,320won

1,373,440won

 ※ Beophyeon House, check the additional announcement 


4. Refund Policy

A. Cancellation 1 day before the official move-in date (Current Resident :August 21st/Upcoming Resident :August 28th ) : Fully Refund

B. Cancellation after the official move-in date (Current Resident :August 21st/Upcoming Resident :August 28th ) : After deduction of 150,000won and refund the rest (calculate by day)

1) Move-out after 13 weeks ( After November 26th (Thurs.) 12PM): No Refund

2) Forced check-out

- Before 13 weeks from the official move-in date (November 26th (Thurs.)) : deduction of 150,000won and refund the 70% of rest dormitory fee. After 13 weeks from the official move-in date, No refund.

3) Those who are semester, expelled from school MUST check-out within 10days. and the refund policy and same above.

 

C. Cancellation and Refund Policy

1) Process : Send the‘Dormitory Cancellation Form’and Photocopy of a bank note (Korean bank)

2) How: by sending the form* via email (muakdorm@yonsei.ac.kr), FAX(02-2123-8679)

▻Download form* : Housing Office website → Forms(서식자료실) → Dormitory Cancellation Form(퇴사 및 환불 신청서)


5. Free parking on the move-in date : August 28th(Fri.) ~ August 31st(Mon.), 2020

/ Limited to one free ticket during the official move-in dates, besides that period parking fee will be charged


6. Inquiry

A. Muak and Woojungwon : 02-2123-3602 / 3622

B. Beophyeon House : 02-2123-3693 / 3617

C. Internation and SK Global House : 02-2123-8256

D. Housing Office of Muak Email : muakdorm@yonsei.ac.kr

E. Housing Office Address : Muak #1-B222, Housing Office, 50, Yonsei-ro, Seodaemun-gu, Seoul, Republic of Korea  우) 03722 서울시 서대문구 연세로 50 무악1학사 B동 2층 (in Korean)



2020. 7. 21


Housing Office